نقد بازی Prey
 
بگو هستی2
پنج شنبه 17 آذر 1390برچسب:, :: 10:8 ::  نويسنده : نیما تهی

نقد بازی PREY :
فكر كنم این بازی با توجه به زمان منتشر شدنش (نپرسید كی چون خودم هم دقیق نمیدونم ولی با بازی های بزرگی مثل FEAR یا HALF LIFE 2:EPISODE ONE همراه بوده) زیاد سر و صدا نخرد! ولی حرف های زیادی برای گفتن داره!
سبك بازی First Person Shooting و موتور پایه بازی به صورت كاملا عجیبی شبیه موتور پایه DOOM 3 اِ ولی خودش نیست!
از نظر صداگذاری بازی هیچ كم و كسری نداره، چه از نظر موسیقی چه از نظر افكتها و چه از نظر صدای شخصیت ها! از نظر من روی صدای شخصیت ها خیلی كار شده، نه تنها به خود شخصیت نزدیكه بلكه حتی از صداهای آشنای عرصه ی سینما استفاده شده! صدای شخصیت اول بازی بسیار عالی و بی نظیرِ. و در بعضی قسمت های بازی كاملا احساس شخصیت رو به بازیكن منتقل می كنه!
سازندگان بازی سعی بسیاری در نو آوری داشتن و به نظر من هم موفق بودن! به عنوان مثال به صورت كاملا هوشمندانه ای سعی كردن شخصیت اول بازی رو از دو دست و یه اسلحه كه دستشه (چیزی كه در همه ی بازی های FPS شاهد اون هستیم) خارج كنن. درسته دركل باز شما همان دو دست و اسلحه رو میبینید ولی با ریزه كاری هایی كه به چند تاش اشاره می كنم حس بیشتری نسبت به اون دارید. ولی متاسفانه هنگامی كه حركات شخصیت اول رو جلوی آیینه میبینید یه كم می خوره تو ذوقتون! از دیگر نو آوری ها می شه به سیستم جاذبه جالبی كه تا حالا تو هیچ بازی ندیده بودم اشاره كرد. در سفینه ایی كه گیر کردید (در مورد داستان بازی انتهای مطلب اشاره میكنم) علاوه بر اینكه از طرف كف (اگه اسمشو بشه گذاشت كف!) به شما نیروی جاذبه وارد میشه در بعضی قسمت های بازی این نیرو از طرف دیوار یا سقف هم به شما وارد میشه یعنی اینكه میتوانید رو دیوار یا سقف راه برید!!! كه در اكثر مواقع این موضوع رو خودتون كنترل میكنید. علاوه بر این در بعضی قسمت ها یه نوار می بینید كه هنگامی كه روی اون راه میرید به اون چسبیدید و این نوار روی سقف و دیوار یا حتی روی هوا هم كشیده شده!!! واقعا تجربه جالبی، حتی برای شخصیت اول، چون اولین بار كه با این نوارها مواجه میشه خوشش میاد یه كم كه راه میره استفراغ می كنه!!!!
در مورد سلاح ها بگم! گرچه كلكسیون كامل نیست و از 7 تا تجاوز نمیكنه ولی چون سلاح هاش غیرواقعی و تخیلی تكراری نمیشه. همه ی سلاح ها موجوداتی زنده هستن!!! و در كل خوب طراحی شدن!
خوب بریم سراغ داستان بازی! همه سعی می كنن داستان بازی رو همون اولای نقد بگن ولی از اونجایی كه داستان تو سبك FPS یكی از آخرین نكاتِ منم آخر نقد آوردمش!
2،3 نقدی كه از این بازی خوندم بلا استثنا از یه داستان كلیشه ای نام برده بودن! ولی من با این نظر كاملا مخالفم! به دو دلیل: یكی اینكه این بازی اصلا FPS اِ و تو بازی FPS داستان رو میگذارند كه فقط سنت شكنی نشه! ولی داستان این بازی بیشتر از این حرفاست! دوم اینكه بذارید تو یه جمله مفید و مختصر بگم: شما به هیچ وجه نمیتونید آینده ی بازی رو حدس بزنید!!! (البته اگه از سازندگان بازی نباشید یا iq بالای 300 ! نداشته باشید!!)
خوب داستان از این قراره كه شخصیت شما یه آمریكایی بومیه (از قبیله ی چِرِكی) كه سعی كرده خودشو با قرن 21 وفق بده (البته زمان بازی مال آینده است ولی تو همین قرنه) و در اول بازی سعی میكنه نامزدش رو راضی كنه تا از كافه ی پدرش كه فوت كرده دست برداره و با هم به شهر برن! در این داستان علاوه بر این دو شخصیت كلیدی یه پدربزرگ هم هست(پدربزرگ نامزدش). این پدر بزرگ یه كم بیشتر از دنیای مادیات حالیشه، و از اونجایی كه پسره رو نصیحت های عجیب و غریب میكنه فكر كنم از آینده خبر داره! البته شخصیت اول بازی هم یه سری نیروهای فرا روانی(!!!) هم داره كه در طول بازی به كمك پدربزرگش بهشون دست پیدا می كنه!
تو همین حال و هوا بازی شروع میشه و با یه درگیری مختصر با دو اراذل و اوباش تو كافه ادامه پیدا می كنه كه یهو یه نور سبز از آسمون شروع می كنه اطراف كافه رو جاروب كردن (اون موقع شبه) و هرچیزی دستش میاد بالا میبره دقیقا شبیه چیزایی كه تو فیلما در مورد حمله ی فضایی ها دیده بودیم!
داخل كافه فقط این 3 شخصیت سرحالن(منظورم اینه كه میزنید اون دو نفر رو ناقص می كنید!) كه نامزده كلی ترسیده، پدربزرگه داره تند تند نصیحت میكنه، شما هم احتمالا دارید این ور اون ور میدوید!! و در آخر این 3 نفر درون سفینه كه خیلی بزرگه و تقریبا همه ی مراحل بازی تو اونه گیر می افتن و هدف اصلیتون نجات پیدا كردنه!
خوب امیدوارم اینقدر مشتاق شده باشید كه ادامه داستان رو خودتون ببینید! یه جمله ی كوتاه : در مواقعی كه می خاستم یه تصمیم بگیرم همیشه دو دل بودم و تو یكی از دلام می گفتم از این بازی هیچ چیز بعید نیست!!
در ضمن از اونجایی كه در بعضی صحنه ها خشونت بیش از حد دیده میشه این بازی رو به افراد زیر 15 سال توصیه نمی كنم! (اینم نكته ایی برای والدین!)
می رسیم به بخش پایانی كه سیستم مورد نیازِ :
من این بازی رو با یه كارت گرافیك Geforce fx 6200 و سی پی یو Intel Pentium 2.6 و رم 512 با حداكثر گرافیك و رزولوشن 800*600 به راحتی اجرا كردم!
این بازی رو می توانید با گرافیك Geforce fx 5600 و سی پی یو 1.8 یا 2 و رم 256 اجرا كنید! به طوری كه ارزش اجرا كردن داشته باشه!!! ولی كمتر از این رو به هیچ وجه برای این بازی پیشنهاد نمی كنم! در مورد سری Radeon هم خواهشا سوال نكنید!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • در این شهر...
  • پری دانلود
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بگو هستی2 و آدرس begoohasti2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 53517
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 53517
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید